måndag 4 augusti 2008

Andra inlägget

Tanzania, Dar es salaam 4 Aug 2008


Hej



Börjar bli sjukt sugen på svenskt godis och kompisar. Efter att ha spenderat större delen i poolen sen vi kom ner är man kanske lite trött på det och vill göra annat. Om mindre än en vecka börjar skolan och då får man väll fullt upp precis som i Sverige.

Imorrgon ska vi till Filips och min skola för lite rundvandring. Där kanske man kan hitta någon ny kompis som man kan döda tid med fram tills skolan startar.



I morse skulle hela familen till Claras skola för lite infomation. Pappa skulle till jobbet direkt efter så skulle vi ta två bilar. Den bilen som mamma lånar av en jobbarkompis till pappa startade inte. Så det fick bli pappas bil som mamma senare fick köra från pappas jobb och igenom stan mitt i rusningstrafiken och ut till där vi bor. På väg hem stannade vi och åt på Subway.

Gustav









4 kommentarer:

sussi sa...

Hej Gustav!
Såklart kommer du att träffa massor med nya kompisar,men var det inte en familj som ni träffade förra gången ni var i Tanzania som hade barn i din och Filips ålder.
så fort plugget börjar så löser det sig. Värre är det med godiset.....det finns säkert gott godis även där det är bara att prova och spåtta sig fram
LYCKA TILL Moster Sussi

sussi sa...

Hej Gurren!
Kul att jag kan följa din blogg nu. Har fått hjälp av Sussi o Peter. Ska gå in lite senare när det är lugnt omkring mej.
Puss o kram från Mormor

Hennes kod bråkar så jag provar min. Mvh Sussi

Mormor sa...

Hej Gurren!
Gissa vilken fin laptop jag har köpt genom Peter. Du skulle bli
grön av avund, hi, hi
Skicka gärna en bild på dej och Filip med skoluniform på. Skicka den på mitt mail om du vill så att ingen annan ser den.
Kram från
Mormor o Morfar

Lina sa...

Tjabba Kusinen!
Läser era bloggar o blir lite avis måste jag erkänna;) är på jobbet just nu, hösten har ju kommit hit till svedala så det är ganska lugnt i veckorna och snart är sässongen över:( Låter som ni har det bra, men mycket i skolan förstår jag!

Om allt blir som planerat så kommer jag o en kompis o hälsar på framåt slutet av januari, då får du guida oss till Tanzanias alla guldkorn så lovar jag att ta med en härligt stor godispåse med lösviktsgodis:)

Du får påminna Filip om bungijumpet i Viktoriafallet!;) du måste hänga på du med såklart, kan ju inte banga om brosan hoppar lr? ;)

Hälsa familjen!

Ha det bäst och njut av värmen!

Kramar Lina