lördag 2 augusti 2008

Första inlägget


Tja

Välkommen till min blogg, här kommer jag skriva och visa bilder om vad jag upplever och känner.
Redan efter första dagen märkte jag hur annorlunda människorna är här i Tanzania är. Då menar jag inte bara utseendet! haha. T. ex idag var vi på ett köpcenter eller det bestod mest av en mataffär och en bio. Iallafall, jag märkte hur tålmodiga människorna är. Vi passerade en bankomat. Kön till bankomaten var ungifär trettio meter lång. I sverige hade man blivit galen och struntat i att ta ut pengarna men här ställde sig människorna sig glatt sist i kön och var beredda på en ca två timmars lång resa till bankomaten.

Gustav Nyqvist




6 kommentarer:

pernilla sa...

Hej Gustav!
Tänk vilken spännade resa du nu får göra...se massa nytt,uppleva en helt annan miljö men ändå se att alla är människor och lever på samma jordklot.
Ta mkt kort och skriv massor för det är kul att läsa..inte bara sånt som vuxna vill se och höra utan från dig och syskonen.
Ha det så bra
Stor Kram Pernilla

sussi sa...

Hej Gustav ! vad roligt att du har skaffat en blog oxå. du kommer lära dej mycket om livet på vår jord som inga andra ungdomar någonsin får uppleva. lev och lär det är ju det livet går ut på ..... eller hur? sköt om dej och krama småsyskonen från moster

Mormor sa...

Jambo

Jag bara testar

Mormor sa...

Test

Yasinta Ngonyani sa...

kul för dig Gustav! jag är från Tanzania ocha bor i Sverige. Hoppas du lär dig swahili också för det kul språk. shule gani unasoma?

Björn sa...

Hej Gustav!
Kul att få läsa hur Du har det i plugget och på fritiden.
Jag skulle uppskatta om Du visar Dina aktuella tjejor på bloggen. I annat fall blir det stressigt för mig och Klas att betygsätta dom när vi är hos Er i november.
Sköt om Dig!
Björn
ps. hälsa resten av familjen Ds